SM maantie (+para) Oulussa ja Muhoksella 16.-18.6.2023

3.12.2022

Terva-ajot ry järjestää maantiepyöräilyn SM-kilpailut Muhoksen ja Oulun alueella 16.–18.6.2023.

Tapahtumakeskuksena toimii Montan leirintäalue.

Lisätietoa aikatauluista ja reiteistä löytyy https://terva-ajot.sporttisaitti.com/ -sivulta (kts. Tekninen opas, reitit ja lähtölistat).

Perjantaina 16.6. kello 14 alkaen ajetaan väliaikalähtöiset, henkilökohtaiset aika-ajot kaikissa luokissa; M/N Elite, M/N U 23, M/N U 19 ja paraluokat. Lähtö- ja maalipaikkana toimii Montan leirintäalue palkintojen jakoineen. Reitti on 11 km:n mittainen Montan kierros; Montan leirintäalue – Pyhäkosken voimalaitos – Montan voimalaitos – Montan leirintäalue.

Palkinnot jaetaan Montan leirintäalueella.

Lauantaina 17.6. kello 10 alkaen ajetaan yhteislähtöiset maantieajot N Elite, N 23, M/N U 19 ja para -luokissa. Lähtö- ja maalipaikkana toimii Montan leirintäalue. Reitti on lauantaina sama kuin perjantaina.

Palkinnot jaetaan Montan leirintäalueella.

Sunnuntaina 18.6. kello 10 alkaen ajetaan yhteislähtöiset maantieajot M Elite ja M U23 -luokissa. Reitti on seuraava: Oulujoen koulu (lähtö) – Valtatie 8300 – Montta (31,5 km) + 14 x Montan 10,8 km:n kierros (151,2 km) + Ponkilantie (urheilukeskus) – kevyenliikenteentie – Kirkkosaarentie – Kirkkotie (9,5 km) maalin sijaitessa Muhoksen seurakuntatalon luona (yht. 192 km).

Palkinnot jaetaan Tähtiareenalla.

Kolmipäiväisten kisojen hyviä ja turvallisia seuraamis-/ piknikpaikkoja ovat Pyhäkosken ja Montan voimalaitosten näköalapaikat. Sunnuntaina niitä ovat lisäksi Ponkilan urheilukeskus ja Muhoksen Kirkkotien varrella seurakuntatalon luona sijaitseva 280 metrin, 5%:n mäkimaali.

Varsinkin lauantain ja sunnuntain aikana toivomme erityistä varovaisuutta liikenteessä. Kilpailut etenevät ns. saattueena eli pyöräilijöiden edellä menee etuauto, takana joukkueiden huoltoautoja ja tuomariautoja. Saattueen sisälle ei päästetä muuta liikennettä, vaan muu liikenne pysäytetään risteyksissä liikenteenohjaajien toimesta siihen asti kunnes taka-auto on ohittanut risteyksen.