Tour de Kids, Lintulammen ympäriajot

Haluamme kannustaa lapsia pyöräilemään!

Kaikille avoimet ja ilmaiset Tour de Kids, Lintulammen ympäriajot 6.8.2025 keskiviikkona kello 18

Lintulan urheilukeskus, Kaislakuja, 90160 Oulu

Ruohonjuuritason lasten Tour de Kids -pyöräilytapahtumien perimmäinen tarkoitus on lasten liikuttaminen, pyöränkäsittelytaidon lisääminen ja liikennekulttuurin edistäminen. Näihin liittyviä asioita käydään läpi ennen lähtöjä. Aja tien oikeaa reunaa - aja suoraan - pidä molemmat kädet ohjaustangossa - jätä turvaväli edellä ajavaan.

Kaikille avoimiin ja ilmaisiin tapahtumiin käy lasten tavallinen pyörä – tarkista jarrut, vaihteet ja ilmanpaineet, sekä muista kypärä ja juomaa.

Ilmoittautumiset alkavat tunti ennen ensimmäistä starttia – tule ajoissa. Liikuntarajoitteiset ovat tervetulleita tapahtumiin oman ohjaajan kera.

Kilpailut ajetaan väliaikalähtöinä eri matkoilla pienimmistä alkaen. Reitit merkataan kalkkiviivalla kuntoradalle.

Tytöt ja pojat 2-12 vuotiaat

Matkan voi itse valita:

1. Prologi; 200 m urheilukentän Novotan-juoksusuoralla (100 metriä edestakaisin).

2. Lintulan urheilukeskuksen ympäriajot; 700 metriä kuntoradalla.

3. Lintulammen ympäriajot; 1400 metriä kuntoradalla.

- Ei ajanottoa.

- Kaikki palkitaan mitalilla numeroliiviä vastaan.

- Jokainen pyöräilijä saa Kotivaran kärkkärin ja pillimehun.

- Aikuiset maksavat niistä 2 euroa kappaleelta, joiden tuotto menee Yhteisvastuun hyväksi. Mobile Pay käy maksuvälineenä.

Tapahtuman järjestävät: Terva-ajot ry ja Lintulammen asukasyhdistys ry

Kahvio ja grilli: Karjasillan seurakunta