Special Bike - Tour de Kids 2024

Tour de Kids 2024

Haluamme kannustaa lapsia pyöräilemään!

9.5. kello 12 Lämsänjärven ympäriajot + Lämsänjärven ympärijuoksut (Seurakuntien Lämsänjärven leirikeskus)

11.5. kello 13 Vesalan ajot Valpastie 11, 91300 YLIKIIMINKI Oulu, Suomi

8.6. kello 12 Vihiluodon kortteliajot, Torpankuja, 90440 Kempele

7.8. kello 17:30 Lintulammen ympäriajot, Kaislakuja, 90160 Oulu

Kaikille avoimet ja ilmaiset lasten Tour de Kids!

Ruohonjuuritason lasten Tour de Kids -pyöräilytapahtumien perimmäinen tarkoitus on lasten liikuttaminen, pyöränkäsittelytaidon lisääminen ja liikennekulttuurin edistäminen. Näihin liittyviä asioita käydään läpi ennen lähtöjä. Aja tien oikeaa reunaa - aja suoraan - pidä molemmat kädet ohjaustangossa - jätä turvaväli edellä ajavaan.

Kaikille avoimiin ja ilmaisiin tapahtumiin käy lasten tavallinen pyörä – tarkista jarrut, vaihteet ja ilmanpaineet, sekä muista kypärä ja juomaa.

Ilmoittautumiset alkavat tunti ennen ensimmäistä starttia – tule ajoissa - saa ajaa useamman matkan.

Liikuntarajoitteiset ovat myös tervetulleita tapahtumiin oman ohjaajan kera.

Kilpailut ajetaan väliaikalähtöinä eri matkoilla pienimmistä alkaen. Reitit merkataan kalkkiviivalla asfaltille, kuntoradalle tai helpoille poluille.

Tytöt ja pojat 2-12 vuotiaat

Matkan voi itse valita:

1. Prologi; väliaikalähtöiset tempoajot, 2x150 metriä edestakaisin
2. Lämsänjärven ympäriajot; väliaikalähtöiset 1000 metrin paritempoajot
3. Lämsänjärven 1000 metrin ympärijuoksut; yhteislähtö

- Ei ajanottoa.

- Kaikki palkitaan mitalilla numeroliiviä vastaan.

- Myytävänä Kotivaran Kärkkäreitä 2 euron hintaan - lapsille ilmaisia - ota mukaan tasaraha. Tuotto menee Yhteisvastuun hyväksi.

Tapahtumat järjestävät: Terva-ajot ry, Team Rynkeby Oulu ja Karjasillan seurakunta

Huoltoauto: Kiinteistöhuolto Jurvelin

Mitalit: Oulun liikuntapalvelut

Tour de Ski 2024

Haluamme kannustaa lapsia hiihtämään!

Kaikille avoimet ja ilmaiset kolmen viikonlopun lasten Tour de Ski turnee!

25.2. kello 12 sunnuntaina Tour de Ski, Sankivaaran hiihdot (Sankivaaran hiihtostadion)

3.3. kello 12 sunnuntaina Tour de Ski, Maikkulan hiihdot (Patamäen koulu, Peltorinne 6 90240 Oulu)

9.3. kello 12 lauantaina Tour de Ski, Lämsänjärven hiihdot (Hiihtomajantie 2, 90230 Oulu)

Ilmoittautumisia otetaan vastaan kello 11 alkaen. Liikuntarajoitteiset ovat tervetulleita tapahtumiin oman ohjaajan kera.

Tytöt ja pojat 2-12 vuotiaat

Matkan voi itse valita - saa hiihtää useamman matkan.

- halsterilatu = rivissä olevat perinteisen ladut; 60-100 metriä.

- lenkki; 500-600 metriä ja 1000-1200 metriä.

- Yhteislähdöt - ei ajanottoa.

- Hiihtotyyli on vapaa - myös perinteisen latu on käytössä.

- Kaikki palkitaan mitalilla numeroliiviä vastaan.

- Myytävänä Kotivaran Kärkkäreitä 2 euron hintaan - lapsille ilmaisia.

- Maikkulan koulun 5A-luokkalaiset järjestävät Sankivaaran ja Patamäen tapahtumiin kahvion kerätäkseen rahaa leirikouluaan varten. Mobile Pay käy maksuvälineenä.

- Lämsänjärven tuotto menee Yhteisvastuun hyväksi.

Huoltoauto: Kiinteistöhuolto Jurvelin

Mitalit ja ladut: Oulun liikuntapalvelut