Tour de Kids, Lämsänjärven ympäriajot + ympärijuoksut

Haluamme kannustaa lapsia liikkumaan!

Kaikille avoimet ja ilmaiset lasten Tour de Kids, Lämsänjärven ympäriajot + ympärijuoksut 9.5.2024 kello 12!

Lämsänjärven leirikeskus, Hiihtomajantie 2 , 90230 Oulu

Ruohonjuuritason lasten Tour de Kids -pyöräilytapahtumien perimmäinen tarkoitus on lasten liikuttaminen, pyöränkäsittelytaidon lisääminen ja liikennekulttuurin edistäminen. Näihin liittyviä asioita käydään läpi ennen lähtöjä. Aja tien oikeaa reunaa - aja suoraan - pidä molemmat kädet ohjaustangossa - jätä turvaväli edellä ajavaan.

Kaikille avoimiin ja ilmaisiin tapahtumiin käy lasten tavallinen pyörä – tarkista jarrut, vaihteet ja ilmanpaineet, sekä muista kypärä ja juomaa.

Ilmoittautumiset alkavat tunti ennen ensimmäistä starttia – tule ajoissa - saa ajaa useamman matkan.

Liikuntarajoitteiset ovat myös tervetulleita tapahtumiin oman ohjaajan kera.

Kilpailut ajetaan väliaikalähtöinä eri matkoilla pienimmistä alkaen. Reitit merkitään kalkkiviivalla asfaltille, hiekkatielle ja kuntoradalle.

Tytöt ja pojat 2-12 vuotiaat

Matkan voi itse valita:

1. Prologi; väliaikalähtöiset tempoajot, 2x150 metriä edestakaisin

2. Lämsänjärven ympäriajot; väliaikalähtöiset 1000 metrin paritempoajot

3. Lämsänjärven 1000 metrin ympärijuoksut; yhteislähtö

4. Lämsänjärven spriniit (pienimmille)

- Ei ajanottoa.

- Kaikki palkitaan mitalilla numeroliiviä vastaan.

- Myytävänä makkaroita 2 euron hintaan - lapsille ilmaisia - ota mukaan tasaraha. Tuotto Yhteisvastuun hyväksi.

Tapahtuman järjestävät:

Terva-ajot ry, Team Rynkeby, Oulu ja Karjasillan seurakunta

Kilpailukanslia ja huoltotilat: Oulun ev.-lut. seurakunnat

Huoltoauto: Kiinteistöhuolto Jurvelin

Mitalit ja ladut: Oulun liikuntapalvelut