Tour de Kids, Vesala Open

Haluamme kannustaa lapsia liikkumaan!

Kaikille avoimet ja ilmaiset Tour de Kids, Vesala Open 11.5.2024 kello 13

Vesalan koulu Valpastie 11, 91300 YLIKIIMINKI Oulu, Suomi

Vesala Open -toiminta alkoi ennen koronaa. Alussa toiminnan tavoitteena oli lisätä lapsille ja nuorille mahdollisuuksia olemiseen ja tekemiseen. Hyvin pian toiminta muuttui niin, että kohderyhmäksi tuli kaikki ylikiiminkiläiset. Tätä kautta toiminta alkoi monipuolistua ja toimijoiden määräkin lisääntyi.

Nykyään Vesala Openit ovat tiistaisin 15-19 välisenä aikana sekä lauantaisin.  Toimijoita on paljon (koulu, päiväkoti, nuorisotoimi, seurakunta, 4H, kyläyhdistys, yrityksiä, urheiluseura jne...) ja toiminta monipuolista. Lapset ja nuoret ovat myös toimijoina.

Ruohonjuuritason lasten Tour de Kids -pyöräilytapahtumien perimmäinen tarkoitus on lasten liikuttaminen, pyöränkäsittelytaidon lisääminen ja liikennekulttuurin edistäminen. Näihin liittyviä asioita käydään läpi ennen lähtöjä. Aja tien oikeaa reunaa - aja suoraan - pidä molemmat kädet ohjaustangossa - jätä turvaväli edellä ajavaan.

Kaikille avoimiin ja ilmaisiin tapahtumiin käy lasten tavallinen pyörä – tarkista jarrut, vaihteet ja ilmanpaineet, sekä muista kypärä ja juomaa.

Ilmoittautumiset alkavat tunti ennen ensimmäistä starttia – tule ajoissa.

Kilpailut ajetaan väliaikalähtöinä eri matkoilla pienimmistä alkaen. Reitit merkataan kalkkiviivalla asfaltille, kuntoradalle tai helpoille poluille.

Tytöt ja pojat 2-12 vuotiaat

Matkan voi valita itse

- prologi, lyhyt matka n. 200 metriä

- väliaikalähdöt, pitkä matka n. 1000 metriä

- ei ajanottoa

- kaikki palkitaan mitalilla numeroliiviä vastaan maalissa.

Tapahtuman järjestävät: Terva-ajot ry ja Vesalan koulu

Mitalit: Oulun liikuntapalvelut